söndag 18 juli 2010

En resa bakåt i tiden

Följ med mig in i tidskapseln så ställer vi årtalet på 1999

Vi får då till oss nyheten från Konkurrenskommissionen:

”Färgelanda kommun åter i blåsväder, har använt skattemedel till att stödja ett dataföretag.
Färgelanda kommun har beviljat ekonomiskt stöd till ett datorföretag.
Detta är inte första gången Färgelanda kommun och stiftelsen Telestugan i Färgelanda har hamnat på kommissionens bord. Det är märkligt att det är så svårt för politikerna i Färgelanda att följa lagen, säger Konkurrenskommissionens ordförande, förre
generaldirektören i RRV G Rune Berggren.”


Tillbaka till 2010. Politikerna i Färgelanda har uppenbarligen fortfarande inte lärt sig.
Dåvarande VD:n på Telestugan, Jan Eriksson, har avancerat till kommunchef.
Det är uppenbart att en förändring måste till stånd, ut med det gamla inrökta, in med nytt fräscht tänkande.

2 kommentarer:

  1. Nu gick det upp ett ljus!
    DNV = Den Nya Välfärden

    SvaraRadera
  2. Anonym 10.53

    Bravo!

    Jag bugar och applåderar, det var där jag fick inspirationen till min signatur. I övrigt finns ingen koppling till den organisationen. Men jag gillar att de synar makthavarna.

    SvaraRadera