fredag 31 december 2010

Året som gått.....

För exakt ett år sedan publicerade Bill Östlund en liten " Nyårskrönika" på Hembygdsrörelsens blogg. Klicka här så kommer ni dit

Jag kommenterade Bills inlägg, nedan är min kommentar:

DNV sa...
Bill.
Jag hoppas du får ett bra år 2010.
Jag hoppas även att du orkar vara lika "obekväm" för politrukerna i kommunen som du varit hitills.
Jag hoppas även att ditt slit ger utdelning i form av:
Att rättvisa skipas för mobbade barn.
Avsatt kommunchef. Direktör blir han aldrig!
Avsatt utvecklingsstrateg.
Ny skolchef.
Oberoende granskning av Björnhusskandalen.
Ny politisk ledning hösten 2010,(ej Fp,S o V)
Tack Bill!
2 januari 2010 18:52


Så här blev det:

1: Att rättvisa skipas för mobbade barn. Klart! (Kommunen avbröt rättsprocessen och förlikades med Barn- och elevombudsmannen)
2: Avsatt kommunchef. Klart.
3: Avsatt utvecklingsstrateg. Klart! (Jobbar sin uppsägningstid ut)
4: Ny skolchef. Vi har fått beviljat start av 2 nya friskolor, det får duga.
5: Oberoende granskning av Björnhusskandalen. Klart! (Ex. Ernst&Young, KKV)
6: Ny politisk ledning hösten 2010,(ej Fp,S o V). Klart!

Till alla läsare önskar jag: Ett gott nytt 2011

1 kommentar: